Reklama spojuje

10. června 2011 v 16:57 | Tomy Spilotro |  Marketing a média
V reklamě a marketingu jde v první řadě hlavně o kreativitu. Pokud v dnešním hyperkonkurenčním prostředí chce nějaká mediální agentura uspět, musí neustále přicházet na reklamní trh s novými a neotřelými způsoby jak zaujmout a tím vydělat svým zadavatelům peníze. To že u nás v Česku je kreativity nedostatek je všeobecně známo. I v kreativní soutěži PIAF (Prague International advertising festival) pořádané Českou Republikou, ničím České agentury výrazně nepřekvapili. Z celkových 57cen si odnesli pouze tři bronzové a porazili je tedy i Slováci, kteří si odnesli dva bronzy a jedno zlato.

Nejprestižnější cenu Grand Prix si ze soutěže odnesla Izraelská agentura Shalmor Avnon Amichay ze sítě Y&R za charitativní kampaň Get tested project. V tomto projektu se třicet nejznámějších rozhlasových hlasatelů nechalo v den boje proti AIDS během živého vysílání otestovat na HIV.


Tato kampaň mě osobně až tak moc zrak nevytřela. Daleko více mě zaujala jejich kampaň podporující lobby pro zákon regulující obchod s lidmi a prostitucí. V nákupním centru se ve výlohách místo oblečení vystavovali ženy s cenovkami. Součástí kampaně byl i katalog žen, který dostali členové parlamentu.
I slova Gideona Amichaya, kreativního ředitele této agentury, potvrzují, že nemusí jít vždy jen o peníze, které brání kreativitě. Důležité podle něj je, nebát se výzev a inovací, nebát se zkoušet nové věci a také vhodně vybírat čas a místo umístění sdělení nebo kampaně. I on stál za kampaní proti řízení v opilosti, kdy umístila agentura vedle největší silnice v Izraeli, kde denně projede milion aut, obří lahev, složenou z vraků aut. Výsledkem bylo, že více než 60% lidí v zemi jí vidělo. Tenhle pohotový a vtipný chlápek, je mimo jiné držitelem třinácti lvů z Cannes a vloni získal i Grand Prix na Golden Drum. Uvádí to časopis Marketing a média http://mam.ihned.cz/. Další zajímavá kampaň kterou vedl, byla pro firmu Heinz a jejich pikantní kečupy, kdy u billboardu vytvořili třímetrový ohnivý plamen. Pro bezpečnost u akce celou dobu asistovali hasiči.

Kampaně, které mě však poslední dobou zaujali nejvíce, jak svojí kreativitou tak způsobem zpracování, jsou ty, které se snaží přiblížit běžnému spotřebiteli, a nějakým způsobem se sním propojit. Pro příklad uvedu pár takových kampaní, které jsem našel na serveru http://www.tyinternety.cz/.

Pivo Corona, které potřebovalo zviditelnit svou novou light verzi, k tomu zvolilo propojení s konzumenty pomocí facebooku, konkrétně tlačítka "Like" a interaktivního billboardu na newyorském Time Square. Uživatelům stávajícím se fanoušky facebookovské stránky Corona Light nabízeli za odměnu zobrazení jejich fotky spolu se jménem na této světelné tabuli. Fanoušci si tak mohli užít svých pár minut slávy a výsledkem byl nárůst fanoušků na více jak 300 000. To si myslím, že není až tak finančně nákladný způsob jak se dostat do povědomí spotřebitelů.

Další zajímavá kampaň, která propojuje spotřebitele s reklamou, byla vytvořena pro McDonald's. Jedná se o spojení mobilního webu s obrovskou interaktivní světelnou tabulí. Ve Švédsku si tak díky tomu, můžete zahrát ping pong pomocí svého telefonu a velkého bilboardu. Stačí se jen postavit před obrazovku, na svém telefonu si nalistovat patřičnou webovou stránku, přihlásit se, potvrdit svou lokaci a můžete hrát. Pro výherce je pak v McDonaldu připravena speciální cena.

Byl bych rád, kdyby si z těchto kampaní vzali české agentury alespoň něco a přestali se bát experimentovat a vymýšlet nové věci a přicházet se šokujícími projekty. Necháme se překvapit, jak si povedou české agentury na letošním Festival Cannes Lion, což je největším festivalem reklamy. Za 17 let na něm české agentury získali pouze šest lvů. Festival začíná už za deset dní. Budeme držet palce.

P.S.: Na internetu určitě najdete spousty takovýchto kampaní, které propojují reklamu s běžným konzumentem. Pokud je nějaká taková, nebo jakákoliv jiná kampaň, či reklama, která vás zaujala, budu rád, když přispějete odkazem do komentu. Díky za přečtení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama