Google nikdy nespí

11. června 2011 v 20:14 | Tomy Spilotro |  Marketing a média
Dnes jsem shlédl další reklamu na úspěšný internetový vyhledávač Google. Navazuje na její předchůdce z kampaně "život je hledání". Tato kampaň mě už od počátku zaujala. Jednak svou jednoduchostí (v dobrém slova smyslu), ale hlavně originálním způsobem, jak tvůrci dokázali z obyčejného vyhledávání na internetu, udělat životní příběh. V první případě, v reklamě "Láska z Paříže", to byl konkrétně příběh životní lásky. Samotného by mě předtím nenapadlo, že i internetové vyhledávání může mít svůj vlastní příběh. Přitom právě narativita, je dalším velice důležitým prvkem při tvorbě úspěšné reklamy či celé kampaně.

Tato reklama celou kampaň odstartovala, všichni ji jistě dobře znáte.

Následovaly další Google reklamy na téma život je hledání. Jako poslední jsem zaregistroval spot "Ťapka". Ten vypráví příběh o ženě, která se rozhodne zhubnout. Ale protože se jí nechce běhat samotné, pořídí si na běhání psa. Reklama sice není tak emotivní jako původní "Láska z Paříže" ale stejně tak jako další, na tuto reklamu navazující spoty, je více informativní a seznamuje tak s možnostmi vyhledávače Google. Představuje například funkci mapy, streetview nebo možnost změnění tapety na domovské stránce Google.

Ale i mimo tyto funkce Google dokazuje, že není už jen jednoduchým vyhledávačem, a že ve světě internetu, ale i offline počítačovém světě, je s Googlem nutno počítat. Firma dnes například nabízí plnohodnotný kancelářský balíček, který může snadno konkurovat Microsoftu a jejich Officům. Online tak můžete pracovat se svými soubory, které vám jsou k dispozici, kdekoliv se připojíte k internetu. Navíc je můžete editovat současně s více uživateli najednou. Další novinkou, kterou nedávno firma představila jsou tzv. Chromebooky. Ty mají nabízet převážně podnikatelům a studentům, levný, rychlý, stabilní a hlavně bezpečný přístup k internetu. Chromebooky budou vybaveny vlastním softwarem, díky kterému můžete už osm vteřin po zmáčknutí zapínacího tlačítka surfovat po internetu. Chromebooky budou z počátku v asi šesti verzích. 4 verze od Samsungu a 2 verze od Aceru a po uvedení na trh budou stát něco mezi 400 a 500 dolary. Nejsou tedy tak výrazně finančně výhodné, jak by se dalo předpokládat, ale od 15. června bude probíhat teprve zkušební prodej v Americe, po němž se vyhodnotí situace a ceny se popřípadě upraví. Co je však zajímavější, je možnost pronájmu Chromebooku spolu s integrovaným internetem. Ten pak pro studenty vyjde na něco kolem dvaceti dolarů měsíčně, o něco dráž si ho pak mohou pronajmout i podnikatelé. Uvidíme jestli se tahle novinka chytne a dostane se až k nám.


Díky za přečtení!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama