Výkřiky z Cannes II

23. června 2011 v 15:49 | Tomy Spilotro |  Marketing a média
Když jsem se minule radoval, že se dostalo šest projektů českých reklamních agentur na shortlist, vystřídalo mou radost opět zklamání. České agentury nedosáhli ani v jediném případě na jedno z prvních tří míst. Ale jak už jsem psal, i "pouhé" dosažení na shortlist je velikým úspěchem a už dnes se dá mluvit o jednom z nejúspěšnějším ročníku pro české agentury. Postarali se o to ale hlavně ti mladí tvůrci. Vedle zlatého mladého lva pro absolventky Baťovi univerzity, o kterých jsem psal minule, byli odměněni další čeští "mladí" kteří v kategorii Cyber získali bronzové ocenění a to konkrétně v kategorii Cyber. Držiteli této ceny se stali Jakub Sodomka a Martin Nesrsta z agentury Prague Bistro.


Rád bych tuto skutečnost přisuzoval tomu, že se v poslední době u nás rozvíjí výuka marketingu, reklamy a mediálního rozhledu. Možná že v mladých kreativcích tkví úspěch a budoucnost české reklamní a marketingové scény. Při předvádění svých projektů nejde také jen o kreativitu, ale také o to, jak skupina tvůrců dokáže svoje dílo "prodat" porotě. A to podle mnohých právě chybí starším českým "prezentátorům". Neznalost angličtiny, podceňování přípravy a nedostatečná schopnost argumentovat na dotazy a připomínky. Mladí jsou dnes daleko drzejší a možná i to jim v reklamní branži nahrává. Samozřejmě se nedá srovnávat hlavní kategorie s tou pro mladé. Pravidla jsou jiná. V těch hlavních kategoriích soutěží agentury už se zrealizovanými projekty. Je pak tedy jasné, že vyčuhují z davu více ty projekty, které jsou z velkých zemí dělané pro ty velké a známé firmy. Je rozdíl, jestli americká agentura udělá reklamní kampaň pro Nike a nebo česká pro Prestige. I takto to porota bohužel vnímá.
U té kategorie pro mladé je to trochu jinak. Každý má stejné podmínky, stejné zadání a stejný čas na přípravu.

Mě osobně hodně zajímalo, jak si povede kampaň pro Old Spice, protože ta mě letos skutečně pobavila ze všech skoro nejvíce a hodně jsem jí fandil. Nepřekvapilo mě tedy, že získala hned nejvyšší cenu Grand Prix. Nebudu se o tom dlouho rozepisovat a raději přikládám video, ve kterém uvidíte, jaký úspěch měla kampaň mezi médii i diváky, kteří reklamu tak rádi parodovali. Také se dozvíte, kolik lidí shlédlo video za jeden týden, o kolik procent se za kampaň zvedl počet odběratelů profilu na twitteru či facebooku, kolikrát se znásobila návštěvnosti internetový stránky Old Spice a nebo o kolik se zvednul prodej Old Spice výrobků.


Navazující článek:
Výkřiky z Cannes III

Díky za přečtení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama