Od megalomanského příchodu až po dojemně silná slova

31. července 2011 v 15:06 | Tomy Spilotro |  Téma týdne
Doufám, že se někdo neurazí, že opět přiřazuji článek k tématu týdne, ale ve skutečnosti se nejedná ani tolik o článek, jako o představení pár reklamních počinů, které povyšují reklamu na umění, a které nejsou v našich končinách bohužel tak známé. Po přečtení spousty článků o tom, jak jsou reklamy nechutné, trapné a otravné, či o tom, jak nejlepší je reklama na kofolu, nebo na vodafone, jsem se rozhodl, že Vám představím skutečně kvalitní reklamní spoty, po jejichž shlédnutí možná někteří z Vás na reklamní tvorbu změní názor. A dá se vlastně v této souvislosti stále mluvit o reklamách?

První takovou reklamou, kterou si můžete zpříjemnit nedělní deštivé odpoledne je reklama na pivo Heineken. Tímto spotem se můžete nechat inspirovat, jak hvězdně a megalomansky může vypadat příchod na večírek.


Buď si můžete pustit tuto zkrácenou verzi, která má o něco rychlejší tempo...


... a nebo si naplno vychutnejte tuto více jak tříminutovou plnou verzi.


Toto jsou jistě netradičně pojaté reklamy, ale stále se o nich dá mluvit jako o klasických reklamních spotech. Co ale povyšuje reklamy ještě na další level, jsou následující krátké filmy. V minulém článku jsem psal o tzv. product placementu, kdy se objevují reklamy ve filmech. Následující krátké filmy, byli však kvůli reklamě účelně natočené. Je to tedy něco mezi filmem s použitím product placementu a reklamou.
Začnu dvěma spoty pro firmu BMW, která zadala několika nejvýznamnějším americkým režisérům nelehký úkol: filmové zpracování reklamy na jejich auto. Vzniklo spousty různorodých počinů a já pro Vás pro dnešek vybral dva z nejzajímavějších.

Režie: Guy Ritchie Hlavní role: Madona, Clive Owen



Režie: Tony Scott, Hlavní role: Clive Owen, James Brown, Gary Oldman


Když jsme u těch slavných režisérů a hvězd v reklamách, vybavuji si ještě jednu, velice zajímavou a povedenou akční reklamu, nebo chcete-li, krátký film. Tento film je o tom, jak se režisér s hlavním hrdinou domlouvají na tom, jak natočit dobrý film a zmiňují se zde i o product placementu. Jedná se o reklamu na Nike. Režie se ujal Robert Rodriguez a hlavní roli si zde zahraje Kobe Bryant. Zatím poslední počin režiséra Rodrigueze nese název Black Mamba.


Ale zajímavé reklamy nemusí být jen s přehnaným rozpočtem, se zvučnými jmény režisérů a herců a na profláknuté nadnárodní firmy. Vychutnejte si například tento krátký příběh muže, který konečně našel smysl svého života.


A jako poslední třešničku na dortu přikládám skutečně dojemnou reklamu, která výrazně působí na naše emoce a vypovídá o tom, jakou sílu můžou mít vhodně použitá slova. Reklama je s českými titulky.


Doufám, že jste se u vybraných reklam nenudili. Byl bych rád, kdybyste trochu změnili svůj názor a postoj, a byli si vědomi toho, že i v dnešní době lze udělat dobrou reklamu a že se vždy v souvislosti s reklamou nemusí jednat pouze o peníze, ale také o umění. Stejně tak to platí samozřejmě o tištěné, či grafické reklamě. Kdo by neznal například Olivera Toscaniho a jeho reklamní kampaně na firmu Benetton?

P.S.: Takových a podobných reklam, či krátkých reklamních filmů je samozřejmě více, a toto není žádný žebříček těch nejlepších nebo nejznámějších. Jsou to jen ty, na které jsem si buď vzpomněl, nebo se mi zdálo, že by bylo dobré Vám je představit. Kdybych tu měl předkládat všechny zajímavé reklamy za poslední léta, bylo by to opět na několik článků a myslím, že už jich tentokrát na téma reklama přibylo až až.

Díky za Váš čas!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Kittka Kittka | Web | 31. července 2011 v 15:18 | Reagovat

ahoj hezký blog.. stav se ke me jestli máš čas diky předem a promin za reklamu :

2 paradigma paradigma | Web | 31. července 2011 v 15:20 | Reagovat

[1]: Nemusíš se omlouvat za reklamu! Stačí, když už mi sní nebudeš zasírat blog! Bejval bych ti to napsal na tvůj vlastní blog, ale podporoval bych tím návštěvnost, o kterou ti jde především! Díky a čau.

3 paradigma paradigma | Web | 31. července 2011 v 15:22 | Reagovat

Omlouvám se všem, kdo chtěli tomuto příspěvku obětovat čas, ale videa se jim zobrazovali zpřeházené a nebo vůbec. Není to chyba na mé straně, ale jedná se o nedostatky tohoto serveru. Mrzí mě to a omlouvám se za to. Možná pomůže refresh stránky. Díky za pochopení

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama